نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2278
-
الف
+

مرضیه هاشمی پس از 10 روز بازداشت در امریکا به تهران بازگشت

«مرضیه هاشمی» خبرنگار پرس تی وی بعد از 10 روز بازداشت در امریکا به تهران بازگشت.

«مرضیه هاشمی» خبرنگار و گرداننده شبکه «پرس تی‌وی» ایران که در جریان سفر به امریکا بازداشت شده بود، پس از آزادی به ایران بازگشته است.

به گزارش آی فیلم2 ، «مرضیه هاشمی» گرداننده شبکه پرس تی وی ایران شام گذشته به «تهران» بازگشت و مورد استقبال با شکوه مردم و تعدادی از مقامات ایرانی به شمول « غلامعلی حداد عادل» رئیس سابق پارلمان این کشور و مدیران سازمان صداوسیمای ایران و شماری از فعالان عرصه فرهنگ و رسانه این کشور قرار گرفت.

«مرضیه هاشمی» که حدود دو دهه سابقه فعالیت با شبکه های انگلیسی زبان ایران را دارد اوایل ماه روان در حالی که در شهر سنت لوئیس امریکا بود بدون هیچ اتهامی بازداشت شد.

این بازداشت با واکنش های زیادی روبرو شد. از جمله انجمن قلم امریکا و انجمن بین‌المللی روزنامه‌نگاران خواستار اطلاع‌رسانی در مورد علت بازداشت او شده‌ بودند. انجمن قلم امریکا از کاخ‌‎سفید خواسته بود بانو هاشمی را فورا آزاد کند.

دولت امریکا هفته پیش تایید کرد بانو هاشمی را به عنوان شاهد بازداشت کرده هرچند نگفت این اقدام در ارتباط با چه دوسیه ای انجام شده است.

مرضیه هاشمی امریکایی الاصل است و در ایالت اوهایو متولد شده و نام اصلی او ملانی فرانکلین است.

آن طور که گفته شده او پس از ازدواج با یک مرد ایرانی به اسلام و انقلاب اسلامی ایران علاقه‌مند شده و به این کشور مهاجرت کرده است.

ب م / ح ح

نظر شما
ارسال نظر